Monday 28 November 2011

Dalam hidup aku, tidak ada istilah membuang kawan.....
kenapa?????
Aku mmg tahu dan aku akui aku bukan la insan yg sempurna untuk melakukan sedemikian.....
Jika ada insan yg melakukan hal sedemikian trhadap aku...
Jujur aku katakan, aku x akan membenci insan itu....
Oleh itu, beruntung la insan-insan itu kan..

Awak...
Aku sbnrnya rasa sakit sgt bila aku nampak ayat ini, "sy x suka bila org nasihat sy tp dia sndri bt noktah"
Sangat sakit bila perkataan noktah itu digunakan....
Nak tau mcmna rasa sakit nye...
Sakit apabila ibubapa x prcayakan kita..
Sakit apabila org yg disyangi melukakn hati kita....
Mengapa pula aku sakit dan pedih...
Sbabnye.... aku sgt sayang awak sebagai sahabat aku...
Memang beruntung kan insan itu....

Awak...
Da lupa ker, janji2 kita kat Markas Lepak tu...
Pangkalan waktu kita mkn, tido dan paling aku x bleh lupa bila awak ketawa sampai trbaring apbila mndngar crita aku.... jujur aku nak ckp... aku rasa x lawak pun crita aku...
Aku x pasti awak ingat lg ker... sbb awak prnh da beri noktah dlm prsahabatan kita....
Awak ingat ka lagi ayat ni...

Sayangi sebuah perkenalan
kerana di situ tercipta kemesraan.
Kenangi sebuah persahabatan
 kerana di situ tercipta perhubungan.
Hargailah kedua-duanya
kerana itu lah rahmat Tuhan.

Awak..
Sbenarnya aku da mula hilangkan awak dalam hidup aku...
Dan aku nak awak tahu, sangat terseksa dan pedih utk melakukan perkara itu......
Tapi aku sbnrnya masih x mampu melakukannya....
Selamanya.....


Awak...
Siapalah aku yg hanya insan lemah di dunia ini untuk x memaafkan org..
Aku sntiasa memaafkan org..
Dan x pernah membenci org yg aku sayang...
Tapi????
Aku jenis yg sukar melupakan... 
Dan aku sebenarnya masih trguris dan terluka ....

Awak..
Jangan risau la, bagi aku awak x prnh bt salah pun...
Sukar utk mnyalahkan awak.... hehehe...
Tapi????
Entah la.. sukar untuk kita mcm dulu lg...
Kenapa????
Aku blum ada jawapan lg....

Awak...
Aku ingin minta maaf juga...
Aku harap awak maafkan la insan yg asyik trgelincir ini...




Dipetik dari cerita
OMBAK RINDU
versi Vietnam
28/11/2011



No comments:

Post a Comment