Thursday 14 April 2011

ceritera masa tgu bas nak balik kolej...

aku ni balik kolej lps study kat library... hehehehe...
(rajinnyer... hehehhe... ko ada???)

aku jln dgn penuh gaya nak p bus stand...
 mak ai... byk nye plajr... nak blik... x per.. aku bt cool je... pakaian smart.. kan..
aku trtanya2... drg ni tgu aku ker sbb semua pndang aku...
aku tau la pakaian aku smart... n rambut aku pu mcm artis korea... hahahhaha...
ko ada??? 

mcm ni la pakaian aku p library td... ada style kan... hehhehe

tgu pnya tgu bas x smpai2... sakit hati dowh.... peluh pun da mencurah mengalir... byk plak tu...da mcm air terjun... 

 
ibarat macm ni la peluh aku jatuh....

tpi bas x smpai2 gak.... benar la kata org kan....

PENANTIAN SATU PENYEKSAAN....

dalam masa menunggu tu ada bdk usahwan yg dok kolej kab tgu bas sekali dgn aku... 
brmula dialog....

bdk usahwan:
mana ziela?????
trkejut aku dgr prtnyaan dia..... tan taram...
aabil:
 hehehehehe..  aku diam kan diri jer... n senyum... 
bt apa tgu bas cni...???
bdk usahawan: 
nak p khar.... kmi dapat kolej rupanya... jd nak p khar ambil balik deposit rumah sewa....
aabil:
bleh dpat blik ker tu??
mmg  nak duk kolej gak ker....
yg len pun dapt kolej gak ker..??
bdk usahawan:
ntah la... ziela x mohon kolej...  
dia duduk arked...

atoi... bila plak aku tnya ttg ziela ni...
x per aku bt2 cool je....
aabil:
ziela n kwn2 dia  mksudnya  duk rumah sewa la tu kan.. 
hairan nape gak ziela nak duduk luar...(saje  nak ubah  topik)
bdk usahawan: 
ntah la...
kan arked dkt dgn kuo....
sbb tu la mgkin dia nak duduk arked...

pun pun..... akhirnya bas dtg...
yg budak usahwan tu x jd plak naik bas... nak beli mknn dulu... katenyer... 
selamat aku... dari soalan2 maut...

aku naik la bas... dgn hati yg tenang aku merenungi jalan luar apa adanyer....
tiba tiba....

satu letupan brlaku... 
mcm ni ar bunyi ... POTT PECUSS...
agaknyer la mcm tu....

sume org saling brpndngan... nak cari punca.... bukan bunyi kentut driver.. rupa2nyer.. tangki air bas pecah.... 

dgn prasaan kecewa, trpksa la jln kaki balik ke bus stand... nasib bek la waktu tgki pecah tu... bas x la jauh sgt dgn kampus...

hish... tgu la bas...
dgn prasaan yg geram n badan trasa letih aku tenangkan diri aku ni....

akhirnya bas smpai gak...

sekian.....


2 comments:

  1. abil... ziela erk ? x cte pn...

    ReplyDelete
  2. apa yg ziela???? hehehehe..
    xder apa2 la...
    just frenz juz like we are...

    ReplyDelete