Tuesday 29 March 2011

rasa baru seperti semalam...



Rasa baru seperti semalam kan……

Aku memijak KHAR (3/julai/2010)  pukul 7.00 ptg slpas trun dari bas, waktu tu x di nafikan memang perasaan takut menyelubungi, sebab aku rasa mcm sorang jer, wlupun dah beratus org d depan mata aku. Mlm tu aku aku mkn kat rstoran pertama aku makan d tg. Malim ini iaitu Zee tomyam dgn kwn yg baru aku kenali iaitu alex,rendo dan Ronald. Ctu la prshbatn kami mula trjalin.

Aku jmpa jacklin waktu orientasi, masa tu gembira la sgt sbb org yg aku ingin jmpa ada d dpan mata, aku jmpa jacklin wktu interview, aku jatuh hati kat suara dia masa dia nyanyi lagu ct nurhaliza, niat d hati masa tu nak kapel dgn jacklin tp x hanya kawan plak…  ish2 hnya kwan yer…

Albarr sggup temankan aku p pekan utk buka akaun bank islam, wlupun aku x kenal sgt albarr wktu tu, tpi aku tau dia bleh jd kwn aku smpai bila2… lg satu, smpi skrg pun org msih keliru nma aku n albarr, org slalu trbalik.. lg stu waktu msuk minimart KUO, ada org tegur kami… cina ker… X la… hikhkkhikhik…. trima kasih albarr…

Aku dlm kumpulan prngurusan KO, d cni aku mula kenal byk….  D cni aku mula kenal mrka dan jd kwn baik aku…..Hidayah,ain,yana,yatt,paahjacklin,ct,firdausothman….. byk yg aku pelajari ttg semangat brkumpulan……… kump kami bt bomba …. Giler penat giler time tu…. Da la pose….. tpi yg bestnyer… buka pose ramai2….

Suatu malam aku bt tutorial math dgn albarr kat cafe khar, dtg sorang ni smbil tarik baju aku dan brkata “ko ni knape abil, aku dgr ko ckp buruk ttg aku kat org lain…” , aku bisik albarr, sape mamat ni… tiba2 gnggu kita, “ sakit hati aku wktu tu, bila masa aku ckp mcm tu, da la x kenal”…. Albarr kata “kwn baik rais, firdaus Ibrahim”,… scara x lgsg, aku kenal lelaki ni… 

Mlm pose yg prtama, aizat,nazri dan luqman ajak aku mkn mlm… utk sahur katenyer…. Aku ajak albarr sekali… smpai d rstoran shahira…. Sdg2 tggu mkn smpai… dtg 2 mamat sempoi ni… aku x kenal, tpi bt2 kenal la…  tnya nama, aril n firdaus iserom upernya….. smkin btmbah kwn aku…

Mlm  31/8… kmi kuar ramai, ada prtunjukkan perang oleh PALAPES…, bes waktu tu… kira mcm perang tul la… 2 jam lpas tu aku tido…. Tpi albarr dtg, bisik hatiku, nak kacau la mamat ni, tp x per… albarr bawa gitar, kmi nynnyi lgu ibu kandung suluh budiman scara unplugged, siap rakam lg… msih ada kat hp aku lg..

Lpas cuti raya, aku smpai akhirnya smpai ke tg malim sndirian dgn bantuan sms n kol2 albarr… da la 1st time kat kl sntral, naik ktm( shingga trmasuk koc wanita lg…. ko ada hahahahha….) bez je waktu tu sbb semua pompuan, bt2 je tido, takut kena tndang kuar….… smpai kolej aku dan kwn2 aku mkn kat rstoran azizan…

Wktu klas kenegaraan… msuk sorang pompuan ni… sape ni???, sblum ni x nmpak pun…. Bisik hatiku… dia jln dgn kwn aku lg tu yanti….. aku trtnya2… aku try la bawa ckp dgn dia ni… sempoi n bez… norain mazlan rpernyer… aku trtarik dgn ain… tpi ntah la… kwn jer… ish2..

Suatu mlm tu,  geng2 at45 ajak aku mkn kfc, aku ajak albarr lg…( albarr ko mmg kwn baik aku)… mmg bez giler wktu tu… dah la hujan, lari2 lg… hilng stress…… ctu juga selipar aku putus firdaus iserom pijiak…. Waktu tu aku kenal… suzana,lily,una,nana...,

Hari terakhir exam… paper wacana akademik…. Ingat lg petang tu, lps je exam tu… sdng2 ambil gmbr kenangan dgn firdaus ….  Aku brgambr sekali dgn kwn2 pompuan ni…. Aku bru kenal mreka….  Mereka adalah, ayu,mcD,wani dan ziela…. Er,…. ZIELA….. ahahahha…

lps je abis exam tu… aku trus berpisah dgn semua kwn2 baik aku… kecuali aizat… sbb aku menumpang d rumah dia… aku x balik sabah… sedih yg tramat sgt stiap kali mengenangkan apabila aku x blik bercuti sprti kwn2…..  tpi x per… aku cekalkan hati… demi pngorbanan utk ibu bapa aku….

Namun begitu, krinduan dan kesedihan aku trubat… selang sminggu jer.. aku ikut baktisswa perdana.. aku jmpa  aril,firdaus iserom,aizat,luqman dan nazri…. Smkin bes la mcm ni…. Aku jmpa ibubapa angkat, dan mula mgenali senior2…  hehehehe

Sem 1 ni, byk yg aku pelajari,….. teamwork, prsahabatan, kwan sejati, kasih syang dan percintaan… erk.. ada ke aku bercinta…????……


Skrg da sem 2…~~~~  …  rasa baru seperti semalam kan sem 1… cepatnya masa berlalu…. Kdg2 ada detik trtntu tu… aku nak balik ke detik tu… tpi mustahil semua itu… sesungguhnya, hari smlm dan klmarin strusnya  adalah perkara yg paling jauh dlm hidup kita…

bersmbung utk sem 2....

3 comments:

  1. bila teringat balik sem 1..nak tregelak2 rasa~
    jalann2 melawat junior
    =))

    ReplyDelete
  2. hahahaha...btul tu kak... saye pun gelak tgk bdk sem 1... hehehe

    ReplyDelete
  3. aabil hawariy :)

    ReplyDelete