Tuesday 8 March 2011

ragam kehidupan...

apa anda pikir dgn tajuk post di ats nie....
besa la ragam kehidupan di univrsti kan...
mnggu ni jer, byk prkara yg brlaku yg mana aku turut trkena TEMPIAS nya....



ragam ni pula mcm2 yg trjadi, semua trjadi dri dlm klngan sahabat2 baik aku sndiri....
konflik prsahbtan, x hormat org, percintaan, hipokrit....
stakat ni tu jer la.... 

kawan2 ku..... jgn biar kan semua mslah mguasai anda...
kita sbgai ASKAR yg akan mntamadunkan manusia kelak, jgn biarkan situasi mgawal kita yer...
yg penting... bljar dan terapkan dlm diri...
kita yg mengawal situasi kita.....

suara halus berkata: aabil ... ko ni mngata org jer la... ko tu mcm xde mslah ko sndiri...
aabil berkata: siapakah  ni???
mmg la aku ada msalah, malah lebih teruk dari dri yg len lain lagi....
tpi itu mslah aku, aku x nak kongsi dgn  kwn2 aku...
klu bleh aku nak diamkan perkara ni jer....
suara halus brkata: ko rasa ko bleh mgubah ???
aabil berkata:  insyaAllah... aku akan mgubah nya...
wlupun  sejujurnya  sebahgian kecil aku msih mcm tu lg...
ermmm ckup la cite masalah aku.... aku nak fokus kat kwn2 aku la...

kita berbalik kepada ragam kawan2 aku ni ,,,,,,...
kita sndiri tau stiap mnusia mmpunyai kelemahan...
bgitu juga kwn2 aku ni... wlupun aku sndiri tahu kelemahan mereka ni...
tpi yg penting aku akan tetap berkawan dgn mereka smpai bila2....
apa yg baik aku akan jadikan tauladan... dan yg buruk tu aku jdikan la sempadan..
kawan2.... kena ingat....
hidup di universiti ni perlukan kawan.... 
kita x boleh hidup dlam kesombongan dan bongkak....

suara halus berkata: eleh..... mcm ko x????
aabil berkata: bising la .... ntah dtg dri mana suara halus ni.... 
 alah aku cuma berdiam la... bkan  nya sombong...
aku berdiam sbb aku ......

kwan2... kita kena hidup bersatu...
ye.... bersatu teguh bercerai kita roboh....
ingat tu kawan2....

lg stu kawan2 kita ni kena pandai pilih kehidupan... jgn la pilih hidup yg slah.... ingat tu yer kawan2... pilih jlan yg betul... wlupun jln yg betul tu byk sgt liku2 nya .... tpi itu sbnrnya kan mnjadikan kita lebih kuat lg.... insyaAllah....

 kwn2 jgn salah pilh jln yer....

suara halus berkata: eleh mcm la ko x prnah slah jln... ce cite ce cite
aabil berkata: ada gak aku belasah hantu limah ni...
suara halus berkata: injit injit semut sape sakit naik atas....
aabil berkata: kwn2... hidup mst  bersatu... jom ramai2.. 
kita bakor kita bakor hantu limah ni...
sape stuju angkat tgn mcm saye...


suara halus berkata: alah mereka nak bakor aku la...
baik aku lari....
kwan2 aabil ingat tau...
FRIENDSHIP IS LOVE....


2 comments:

  1. nice abill ... =) sbb anda sy kuat.. seyez ! mau nanges!

    ReplyDelete
  2. dayah....
    x nak la mcm ni... msti hepi..
    besalah khidupan ada liku2nya...
    hepi yer..

    ReplyDelete